Starostwo Powiatowe w Grójcu obowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Data publikacji strony internetowej: 2015 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Treści nieobjęte przepisami
W części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i Głuchych. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają już takie napisy. Do filmów sprzed 1 stycznia 2025 r. planujemy dodać napisy do końca 2025 r.
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 2020 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Nadmierne koszty
Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Oceniliśmy to na podstawie Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru (PDF).
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 3 marca 2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 3 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Skróty klawiszowe
Oprócz standardowych skrótów klawiszowych dodaliśmy szybkie przejście do wyszukiwarki za pomocą skrótu „Alt+W”.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kamili Ryszkowskiej — mejlowo kamia.ryszkowska@grojec.pl lub telefonicznie 48 665-11-09.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Anna Matyjas — Sekretarz Powiatu,
Adres: Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec
mejl: sekretarz@grojec.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ul. Józefa Piłsudskiego 59 w Grójcu jest budynkiem użyteczności publicznej o charakterze biurowym, o tradycyjnej bryle w kształcie litery L, posiadającej dwie kondygnacje.
Budynek składa się z pomieszczeń biurowych i sali konferencyjnej.
Właścicielem nieruchomości jest Powiat Grójecki.
Główne wejście do budynku znajduje się w centralnej części obiektu. Drzwi wejściowe są dwuskrzydłowe, przeszklone spełniające normy szerokości.
Parter jest dostępny bezpośrednio z wejścia, tu znajduje się Punkt Informacyjny Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Reprezentacyjna klatka schodowa prowadzi na I piętro, gdzie znajduje się Sekretariat Starosty Grójeckiego oraz Sala Konferencyjna.
Budynek wyposażony jest w platformę dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Osoby na wózku lub z trudnościami w poruszaniu się mogą dostać się do Sali Konferencyjnej przez Sekretariat Starosty na piętrze, wjeżdżając tam platformą z parkingu za budynkiem urzędu.
Do budynku prowadzą 3 wejścia przeznaczone dla klientów - jedno główne od ul. Józefa Piłsudskiego, jedno boczne znajdujące się od strony wschodniej( przy Wydziale Komunikacji i Transportu) oraz jedno od strony zachodniej (przy Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości).
Wejścia przeznaczone dla klientów, w tym główne i boczne nie są przystosowane dla osób na wózkach. Aby dostać się do budynku na wózku należy skorzystać z platformy, która znajduje się na parkingu za budynkiem Starostwa. W pobliżu znajduje się miejsce parkingowe przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami. Platforma jest przeszklona i zapewnia dostęp do poziomu 1 (parter) oraz poziomu 2 (piętro). Po wejściu do windy należy trzymać cały czas właściwy przycisk.
Główne ciągi komunikacyjne w budynku przystosowane są dla osób na wózkach, zapewniając tym samym dostęp do wszystkich poziomów w budynku.
Pomieszczenia biurowe na parterze w budynku, w tym Kasa, dostępne są dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Do pomieszczeń, do których nie ma możliwości dojechania na wózku został zapewniony dostęp alternatywny w Punkcie Informacyjnym.
Punkt Informacyjny znajduje się na parterze, w tym miejscu jest pętla indukcyjna przeznaczona dla osób korzystających z aparatów słuchowych.
W Starostwie Powiatowym w Grójcu jest tłumacz języka migowego, istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza w godzinach pracy Urzędu. Aby skorzystać z usługi należy udać się do Punktu Informacyjnego oznaczonego odpowiednim piktogramem (dwoma migającymi dłońmi), gdzie pracownik Urzędu przeprowadzi rozmowę . Nie ma konieczności zgłaszania z wyprzedzeniem chęci skorzystania z usługi.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowe miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduję się na dużym parkingu za budynkiem.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla.Na parterze przewidziano toaletę dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W piwnicach budynku mieszczą się pomieszczenia techniczne i zaplecze magazynowe.
Informacje dotyczące rozkładu pomieszczeń znajdują się na każdej kondygnacji budynku przy wejściach z klatek schodowych oraz przy wejściu głównym.
W urzędzie świadczona jest pomoc dla osób niewidomych, niepełnosprawnych ruchowo, powyżej 80. roku życia - tel. 48 6651100.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.