MatZone, czyli edukacyjna inicjatywa uczniowska

Data: 13.03.2024 r., godz. 08.05    1234
W dzisiejszych czasach, edukacja jest kluczowym elementem rozwoju młodego pokolenia. Wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów i pragnąc ułatwić naukę matematyki, grupa czterech licealistów postanowiła stworzyć platformę edukacyjną o nazwie MatZone.

Pomysł na stworzenie MatZone narodził się z chęci przyczynienia się do rzeczywistego wpływu na otoczenie i wsparcia rówieśników. Zespół, którego skład wchodzą uczniowie XXI Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Warszawie: Zofia Warzybok (liderka projektu, mieszkanka Grójca), Alicja Kras (koordynatorka projektu), Julia Olak (zajmująca się prowadzeniem social mediów) i Krystian Kras (programista), zdecydował się na stworzenie platformy edukacyjnej z myślą o uczniach szkół ponadpodstawowych. Twórcy platformy MatZone tworząc swoją stronę trzymają się zamysłu „Cała wiedza w jednym miejscu”. W związku z tym można znaleźć takie rzeczy jak przede wszystkim „materiały”, czyli zbiór filmików z youtuba posegregowanych i dobranych do każdego tematu jaki jest w szkole średniej, następnie „korepetycje” czyli zakładkę na której chcemy umieszczać uczniów, którzy udzielają korepetycji młodszym rocznikom, są też „studia” gdzie opisane są najpopularniejsze uczelnie wyższe, na które mogą zdecydować się maturzyści zdający maturę rozszerzoną z matematyki. I na końcu jest „matura” czyli zakładkę poświęconą właśnie maturze. Można tam znaleźć rozwiązane matury, spis wymagań maturalnych oraz polecane kursy maturalne polecane przez twórców projektu MatZone. Uczniowie z XXI LO w Warszawie swój projekt poświęcili matematyce, ponieważ wszyscy czworo rozszerzają właśnie ten przedmiot. Jest to więc inicjatywa OD uczniów DLA uczniów. Warto wspomnieć, że omawiany projekt jest realizowany w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z teorii” o której licealiści dowiedzieli się w szkole od nauczyciela podstaw ekonomii. Olimpiada ta zachęca młodzież do samodzielnego wymyślenia i przeprowadzenia projektu społecznego w wybranej przez nich formie. Jest to doskonała okazja dla uczniów do zdobycia przez nich doświadczenia w zarządzaniu oraz do pokazania im, że są w stanie realnie wpływać na otoczenie, zmieniać świat na lepsze. W trakcie wprowadzania inicjatywy w życie uczestnicy są oceniani w różnych kategoriach (np. liczba beneficjentów, wzmianki medialne, zebrany budżet). Po zakończeniu takiej olimpiady dostają oni certyfikat potwierdzający ich wkład i ciężką pracę. Najlepsze projekty są nagradzane „Wilkami”, wręczane przez pomysłodawców olimpiady. Jeśli chodzi o przyszłość projektu po olimpiadzie, to zespół MatZone nie zamierza przerywać swojej działalności. Mało tego planują dalszy rozwój platformy i rozszerzenie jej o wiele dodatkowych elementów takich jak na przykład unikalna karta wzorów zawierająca całą teorię z matematyki.