Formularz wyszukiwania

Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Zasady serwisowania sprzętu komputerowego - warsztaty dla uczniów ZSP Grójec

Data: 12.02.2016 r., godz. 00.00    4159
W pierwszym tygodniu ferii zimowych w dniach 2 i 3 lutego 2016r. w ZSP Grójec odbyły się warsztaty dla uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk. Wzięło w nich udział 11 uczniów.
W pierwszym tygodniu ferii zimowych w dniach 2 i 3 lutego 2016r. w ZSP Grójec odbyły się warsztaty dla uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk. Wzięło w nich udział 11 uczniów z klas 1ci, 2i oraz 3ci.

Warsztaty prowadził Pan Maciej Ostasz reprezentujący Centrum Szkoleniowe LTS IT Solution oraz współwłaściciel sklepu agencyjnego sieci Komputronik S.A.

Dzień pierwszy zajęć - L1 i L2

W tym dniu przedstawione zostały uczniom główne filary(etapy) serwisowania sprzętu komputerowego: L1 - usterki mechaniczne oraz poziom L2 - usterki elektroniczne oraz L3 - usterki cyfrowe.

Omówione zostały zasady postępowania jakie powinien wykonać technik w przypadku diagnozowania komputera, który nie uruchamia się lub nie wyświetla obrazu. Kolejne etapy L1, L2 i L3 serwisowania obrazuje jeden ze slajdów prezentacji wykonanej przez Pana Macieja.

Przedstawione zostały również najczęstsze usterki z jakimi prowadzący miał styczność na przestrzeni kilku ostatnich lat w swojej pracy. Uczniowie mieli także okazję zobaczyć w prezentacji autentyczne zdjęcia usterek i wnętrz komputerów klientów, które naprawiane były w serwisie.

Dało to im obraz z jakimi typowymi usterkami ma najczęściej do czynienia technik informatyk w serwisie komputerowym, jakie usterki spowodowane są wadami produkcyjnymi i jakie usterki powodują użytkownicy komputera.

Na podsumowanie pierwszego dnia Pan Maciej pokazał procedurę czyszczenia podzespołów komputera, który został "zalany" co powodowało, że po pewnym czasie działania komputer "zawieszał się".

Poniżej możemy zobaczyć jak wyglądało wnętrze komputera przed wykonaniem procedury czyszczenia:




Dzień drugi zajęć - L3

Zajęcia w tym dniu skupione były całkowicie na poziomie L3 - usterki cyfrowe.

Omówione zostały różne usterki cyfrowe, między innymi błędy i uszkodzenia struktur danych, błędy rejestru czy złośliwe oprogramowanie, dla omówienia którego poświęcono więcej czasu, gdyż z przedstawionej statystyki wynikającej z wykonywanych napraw wynikało, że w przypadku usterek cyfrowych największy odsetek problemów z komputerem/systemem dotyczy właśnie złośliwe oprogramowanie.

Przedstawiona została również procedura "oczyszczania" systemu ze złośliwego oprogramowania, którą Pan Maciej wykonał na komputerze z dnia poprzedniego, na którym wykonane już zostały etapy L1 i L2. Uczniowie dowiedzieli się jakimi programami (najskuteczniejszymi) najlepiej walczyć ze złośliwym oprogramowaniem i w jakiej kolejności należy wykonywać procedurę usuwania takiego oprogramowania.



W międzyczasie przedstawiona została hierarchiczna tabela kategorii złośliwego oprogramowania oraz ich charakterystyka, budowa i zasada działania systemu operacyjnego oraz etapy jego uruchamiania, a także różnice w sposobie uruchamiania w systemach rodziny Windows 7, 8/8.1, 10 oraz w sposobie przechowywania danych przez te systemy.

Na podsumowanie Pan Maciej przedstawił tabelę nieskutecznych rozwiązań systemów zabezpieczeń, a także te systemy, które obecnie sprawdzają się najlepiej.

Dziękujemy za przeprowadzone warsztaty.
Organizator: Krzysztof Karwan